طرز تهیه پاستا آلفردو خانگی + 13 نکته کلیدی

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 8 دقیقه 23 شهریور 1401
طرز تهیه پاستا آلفردو خانگی + 13 نکته کلیدی

پاستا، یکی از غذاهای فرنگی است که به دلیل تنوع زیاد در فرم و شکل و همچنین سس‌های خاص آن همواره در  در جشن تولد و مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه مورد استقباله است. در این بین پاستا آلفردو یک غذای محبوب و لذیذ ایتالیایی است که به شدت طعم خاص و بی‌نظیر در سفره ایرانیان نیز جای باز کرده است. این نوع غذا به عنوان یک وعده کامل غذایی می‌تواند برای همه سنین به خصوص کودکان در حال رشد بسیار مناسب باشد.

از این رو در این مطلب از مجله تاندوری، طرز تهیه پاستا آلفردو را به شما آموزش داده‌ایم. البته  از طریق این آموزش‌ها می‌توانید ترفندها و تکنیک‌های اصلی تهیه سس آلفردو و تمام مراحل پخت تا تزیین آن را یاد بگیرید.

طرز تهیه پاستا آلفردو

پاستا، یکی از انواع غذاهای معروف در کشور ایتالیا است که با انواع مختلفی از پاستاهای پروانه‌ای، پنه، اسپاگتی، ماکارونی، فتوچینی، روتینی، بوکاتینی، ریگاتونی و غیره درست می‌شود. در این بین روش پاستا پنه با سس آلفردو بیش از همه طرفدار دارد. پس اگر دنبال تهیه یک غذای فست فودی خوشمزه بین‌المللی هستید این آموزش آشپزی از مجله تاندوری را از دست ندهید. در این وب سایت می‌توانید با طرز تهیه انواع پاستا، پیتزا و انواع دسرهای خوشمزه‌، شیرینی و کیک‌های مختلف آشنا شوید.

دوره آموزش آنلاین پاستا و تهیه خمیر پاستا – کلیک کنید

دوره آموزش آنلاین انواع پاستا در خانه – کلیک کنید

همچنین با مراجعه به بخش آموزش‌های آشپزی و شیرینی‌پزی وب سایت تاندوری و مطالعه محتواهای آموزشی موجود، می‌توانید در زمینه پخت انواع غذاها، دسرها و شیرینی‌ها به مهارت کافی برسید. این آموزش‌های آشپزی برای متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی می‌تواند بسیار پرکاربرد باشد. بنابراین با استفاده از این آموزش‌های متنوع می‌توانید در زمینه کسب درآمد و فروش محصولات تولیدی خود با اطمینان کامل قدم بردارید و رضایت مشتریان خود را جلب کنید. تاندوری برای علاقمندان به این حرفه امکان شرکت در کامل‌ترین دوره‌های آموزشی آنلاین را فراهم ساخته است.

دوره راه‌اندازی کسب و کار خانگی – کلیک کنید

آموزش پخت پاستا آلفردو با مرغ و قارچ

آموزش پخت پاستا آلفردو با مرغ و قارچ

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا آلفردو با سینه مرغ و قارچ

پاستا از غذاهای فست فودی است که بسیاری از طرفداران آن برای چشیدن طعم دلچسب آن به رستوران‌ها می‌روند. اما اگر دوست دارید که طعم یک پاستا خانگی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که طرز تهیه پاستا آلفردو را حتما دنبال کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، اقدام به تهیه آن با مواد اولیه ساده کنید.

در ادامه این مطلب از مجله تاندوری، روش پخت پاستا آلفردو با مرغ و قارچ را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید با این مواد اولیه ساده، یک غذای فوری درست کنید. این دستور تهیه پاستا برای دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها و افراد مجرد بسیار مناسب است و می‌توانند این غذا را سریعا درست کرده و نوش جان کنند.

پس اگر به غذاهایی مثل لازانیا و ماکارونی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم با این دستور پخت، حتما پاستا آلفردو را نیز درست کنید، چون مطمئنا از این غذای خاص و خوشمزه نیز خوشتان خواهد آمد.

مواد لازم جهت پخت پاستا با سس آلفردو

  • پاستا: ۳۰۰ گرم
  • قارچ کوچک: ۲۰۰ گرم
  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • روغن مایع و کره: به مقدار کافی
  • شیر: نصف فنجان
  • آب مرغ: ۱ لیوان
  • سیر: دو حبه متوسط
  • خامه: 1.5 فنجان
  • پنیر پارمزان یا پودر آن: ۱ فنجان
  • نمک، فلفل، پاپریکا، زردچوبه: به مقدار کافی
  • جعفری تازه خرد شده: یک چهارم پیمانه

با توجه به مواد لازم ذکر شده در بالا، تمام این مواد اولیه به سادگی در دسترس است و با فراهم کردن آنها می‌توانید یک پاستای خوشمزه با سس آلفردو را درست کنید.

طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ

دستور پخت و طرز تهیه پاستا آلفردو با سس مخصوص، به همراه قارچ و مرغ بسیار ساده و آسان است. در صورتی که تمام مراحل را رعایت کرده و مواد لازم را به صورت مناسب آماده کنید یک غذای خوشمزه را تهیه خواهید کرد.

مرحله اول: آماده‌سازی مرغ

ابتدا سینه مرغ را بعد از جداکردن استخوان‌ها به قطعات کوچک و مناسب خرد کنید. سپس آنها را در یک تابه بریزد و با ادویه‌هایی همچون نمک، فلفل، زردچوبه و یک حبه سیر خرد شده مخلوط کنید. در این مرحله مقداری روغن روی این مواد بریزید و  تفت دهید تا مرغ پخته و رنگ آن سفید شود.

مرحله دوم

در این مرحله ابتدا قارچ‌ها را شسته و به صورت ورقه ای خرد کنید. سپس آنها را با مقدار کمی نمک و کره در ماهیتابه دیگری تفت دهید. سپس مخلوط مرغ پخته شده و آب مرغ را روی قارچ‌ها بریزید و اجازه دهید که روی شعله کم به مدت 5 دقیقه حرارت ببینند. بعد از گذشت این مدت شعله را خاموش کنید.

مرحله سوم: طرز تهیه سس آلفردو

در این مرحله از آموزش طرز تهیه پاستا آلفردو باید برای تهیه سس آلفردو وقت بگذارید. ابتدا یک کره را داخل قابلمه ذوب کنید. در ادامه یک حبه سیر خرد شده را به آن اضافه کنید و به قدری تفت دهید تا طلایی شود. 

در گام بعدی 1.5 فنجان خامه را در 3 قاشق غذاخوری شیر رقیق کنید و سپس آن را به مخلوط سیر و کره اضافه کنید. این مواد را روی شعله هم بزنید تا بافتی شبیه کرم به خود بگیرند. در این مرحله دیگر مواد اولیه موجود از جمله جعفری خرد شده، پنیر پارمزان، نمک و فلفل را اضافه کنید. این مواد را به قدری روی حرارت ملایم، هم بزنید که بافت سس به غلظتی برسد که به قاشق بچسبد.

مرحله چهارم طرز تهیه پاستا آلفردو: آماده‌سازی پاستا

در این مرحله یک قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا کامل به جوش آید. قبل از اینکه پاستاها را اضافه کنید، مقداری نمک و روغن مایع داخل آب بریزید. زمان پخت هر نوع پاستا متفاوت است و حتما به دستور پخت روی بسته آن توجه کنید. اما اغلب، زمان پخت پاستا بین ۵ تا ۱۰ دقیقه است. پس از پختن پاستا، آنها را در یک صافی مناسب آبکشی کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله، در یک قابلمه یا ماهیتابه مناسب، پاستا پخته شده و مخلوط مرغ و قارچ و سس آلفردو را با هم مخلوط کنید و روی شعله قرار دهید. مواد پاستا را به میزانی مخلوط کنید تا سس به خوبی در همه جای آن پخش شود. سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید پاستا به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کامل آماده شود. مراقب باشید که پاستا نسوزد.

مرحله ششم: تزئین پاستا آلفردو

پس از اینکه مراحل طرز تهیه پاستا آلفردو تکمیل شد، آن را داخل یک ظرف مناسب جهت سرو بریزید. سپس روی آن را با قطعات کوچک مرغ، جعفری خرد شده و مقداری سس آلفردو تزئین کنید.

آموزش مرحله به مرحله پخت پاستا با سس آلفردو

آموزش مرحله به مرحله پخت پاستا با سس آلفردو

نکات مهم در رابطه با طرز تهیه پاستا آلفردو

حال که طرز تهیه پاستا آلفردو را به صورت مرحله به مرحله اجرا و دنبال کردید، بهتر است به نکاتی که باعث  خوشمزه‌تر شده این غذا می‌شود نیز توجه کنید.

  • برای خوشمزه‌تر و خوش‌رنگ‌تر شدن پاستا می‌توانید هنگام پخت مرغ کمی به آن پودر پاپریکا بریزید و مخلوط کنید.
  • برای اینکه قارچ‌ها کمتر آب بیندازند، موقع تفت‌دادن ابتدا شعله گاز را زیاد کنید تا کوچک نشوند ولی مراقب باشید که نسوزد.
  • برای جلوگیری از سیاه و تیره شدن قارچ‌ها می‌توانید زمان تفت دادن به آنها مقداری آبلیمو اضافه کنید.
  • هرگز به جای پنیر پارمزان از پنیر پیتزا استفاده کنید چرا که بافت سس را خراب می‌کند.
  • در صورتی که آب مرغ در دسترس نداشتید از مخلوط آب و عصاره‌ طبیعی گوشت مرغ استفاده کنید. 
  • چون عصاره مرغ دارای نمک زیادی است، برای جلوگیری از شور شدن پاستا به مخلوط مرغ و قارچ نمک نزنید.
  • البته به جای مرغ می‌توانید از میگو یا گوشت پخته شده نیز استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از انتشار بوی ناخوشایند از مرغ می‌توانید آن را با رزماری یا زعفران دم شده، مزه‌دار کنید.
  • اگر به بوی سیر علاقه‌ای ندارید و یا حساسیت دارید، می‌توانید میزان سیر را کم یا حذف کنید.
  • هنگام تهیه سس آلفردو هرگز به آن آرد اضافه      نکنید چرا که بعد از خنک شدن سفت می‌شود.
  • اگر سس آلفردو به خوبی جذب پاستا نشود، دلیل آن این است که در زمان جوشاندن پاستا بیش از اندازه روغن به آب جوش اضافه کرده‌اید.
  • میزان خامه و پنیر پارمزان به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید مقدار آن را به کم یا زیاد تغییر دهید.
  • اگر از رژیم غذایی لاغری و کم کالری پیروی می‌کنید حتما میزان کالری پاستا آلفردو را بسنجید.

جمع ‌بندی

در این مقاله با طرز تهیه پاستا آلفردو به همراه مرغ و قارچ آشنا شدید. شما متناسب با مواد اولیه در دسترس و با توجه به ذائقه خود، می‌توانید مواد دیگری نیز به دستور پخت پاستا آلفردو اضافه کنید.

اگر علاقه دارید که آموزش‌های بیشتری در رابطه با طرز تهیه انواع پاستاها در اختیار داشته باشید، به وب ‌سایت تاندوری مراجعه کنید و از بین آموزش‌های متنوع و حرفه‌ای موجود، آموزش مورد علاقه خود را تهیه کنید. همچنین در صورتی‌ که به یادگیری ترفندها و تکنیک‌های آشپزی علاقه دارید، می‌توانید از طریق مقالات آموزشی و اپلیکیشن تاندوری با جدیدترین فوت‌وفن‌های آشپزی در خانه با بهترین کیفیت آشنا شوید.

پس اگر در زمینه پخت انواع پاستا تجربه‌ای دارید، آنها را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

 

 

برای شما